Telefon: 94/594144 | Email: somogyi@kormend.hu

Határtalanul – Négy nap Felvidéken

Tompa Márk 7. B – osztályos tanuló
A Körmendi Somogyi Béla Általános Iskola 7. A és 7. B osztálya 2016. október 6 – tól 9 – ig négy napot töltött Szlovákiában, a Felvidéken. Nagy reményekkel indultunk útnak október 6-án reggel az iskola elől. Reméltük, hogy az út végére nagyon sok információt tudunk meg Felvidékről.
Már az indulás után érezni lehetett, hogy jó kirándulás lesz. Komáromnál léptük át a határt, majd rögtön le is horgonyoztunk. Csoportokban oldottunk meg feladatokat. Eközben esett az eső, de reméltük, hogy nem tart ki négy napig. Ezután Mikszáth Kálmánnal és könyveivel ismerkedtünk meg Mikszáhtfalván. Sok utazás és megálló után egy rimaszombati Kollégiumhoz értünk, ahol az aznapi szállásunk volt. Másnap reggeli után a Tompa Mihály Alapiskolába mentünk, ahol megismerkedtünk nagyon sok tanulóval. A találkozó után felkerestük a festői szépségű Gombaszögi Cseppkőbarlangot. A következő szállásunk Igló volt, ahol két éjszakát töltöttünk el. A harmadik napon a legfőbb látványosság a Magas Tátra volt. A Lomnici – csúcs alatti részre látogattunk el, feltérképezhettük a környéket. Visszafelé úton két késmárki evangélikus templommal ismerkedtünk meg. Megkoszorúztuk Thököly Imre szarkofágját, és elénekeltük a Himnuszt. A harmadik este ismét a látottak rendszerezésével, naplóírással telt el Iglón. Negyedik nap, azzal a tudattal keltünk, hogy estére otthon leszünk. Volt még egy fontos megállónk ezen a napon, mégpedig Selmecbánya, ahol két órás bányabejáráson vettünk részt. A többi idő hazafele a kirándulás élményeinek összefoglalásával telt el.
Hazaérkezés után mindenki fáradt volt, de úgy hiszem, mindannyian számtalan élménnyel lettünk gazdagabbak.